I DIGRESS… IO DIVAGO

DISTRACTIONS, SIDETRACKING, PARALLEL PATHS

Okay, so this week has been a series of side roads, which have led to new projects beginning, new friendships, new work directions…

Over the past 5 yrs, I became increasingly bothered by distractions, and eventually got pretty damned abrupt with some people who didn’t seem to appreciate my right to privacy, even once I’d stated my boundaries clearly.

distractions blog 1

 As a visual artist, there’s a fine balance to be surfed between visibility (availability) to your audience, and periods of uninterrupted solitude you need, to be immersed in the creative process.

Without healthy swathes of time for both, there’s a good chance we’ll end up either invisible and/ or blocked creatively. And it’s not so much about carving out time rigidly in a schedule: the muse does not flourish, contained in a cage.

In my experience, the fluidity and freedom of my time is more important than anything, and the creator’s trust in the creative process. These aspects can take years to achieve, but are like the trunk of a tree; they stabilise and allow nourishment to reach all the branches…Talking of which, our projects are like branches; so long as they are stoutly attached to a trunk which is solid, they will grow strong and bear great fruit.

I’m enjoying immensely having several new branches spreading wide into new territory: a guidebook to Guardia Sanframondi for foreigners, a beautiful commission from an Antonello Da Messina portrait (pictured), and am revelling in the joyful abundance of lovely company- the old town is literally brimming with new artists and pop-up neighbours visiting for the hottest months. It is an incredibly positive and stimulating creative climate!

#livelikeahappyartist!

Clare xx

PATREON calltoaction button

♥ 

eyes, blog

DISTRAZIONI, DEVIAZIONI, PERCORSI PARALLELI

Allora, questa settimana è stata una serie di strade laterali, che mi hanno portato a iniziare nuovi progetti e nuove amicizie, e di esplorare nuove direzioni di lavoro…

Negli ultimi 5 anni, sono diventato sempre più infastidito da distrazioni, e alla fine mi sono abbastanza brusco con alcune persone che non sembrano ad apprezzare il mio diritto alla privacy, anche quando che avevo affermato chiaramente i miei confini.

distractions blog 1

Come un artista visiva, c’è un sottile equilibrio per essere navigato, tra visibilità  (disponibilità) per il tuo pubblico, e periodi necessario di solitudine ininterrotta, dove puoi essere immersi nel processo creativo.

Senza distesi sani di tempo per entrambi, c’è una buona possibilità che finiremo o invisibile e / o bloccate creativamente. E non è tanto di tempo ritagliarsi rigidamente in un calendario: la musa non fiorire, contenuta in una gabbia.

Nella mia esperienza, la fluidità e la libertà del mio tempo è più importante di qualsiasi altra cosa, e la fiducia del creatore nel processo creativo. Questi aspetti possono impiegare anni per raggiungere, ma sono come il tronco di un albero; si stabilizzano e permettono nutrimento per raggiungere tutti i rami… Parlando di che, i nostri progetti sono come i rami; purché siano fermamente attaccati ad un tronco che è solido, crescerà forte e porterà frutto.

 

Mi sto divertendo immensamente avendo diverse nuove filiali diffondendo ampia in un nuovo territorio: un manuale su Guardia Sanframondi per gli stranieri, una bellissima commissione da un ritratto di Antonello da Messina (nella foto), e sto godendo nell’abbondanza gioiosa della bella società – il centro storico è letteralmente piena di nuovi artisti e vicini temporanee in visita per i mesi più caldi. E ‘un clima creativo incredibilmente positivo e stimolante!

#livelikeahappyartist!

Clare xx

PATREON calltoaction button

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s